VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA: 74313-a/2007/HA/Pe
VYŘIZUJE: Věra Petráková
TELEFON: 495 707 625
EMAIL:
DATUM: 27.7.2007
Oznámení o projednávání zadání Změny č.1
Územního plánu obce Dolní Přím
Magistrát města Hradec Králové jako obecní úřad obce s rozšířenou působností je v souladu
s ustanovením § 6 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu,
ve znění pozdějších předpisů (dále jen stavební zákon) úřadem územního plánování,
vykonávajícím v souladu s § 5 odst. 2 působnost ve věcech územního plánování ve svém
správním obvodu. Výkonem činností úřadu územního plánování byl pověřen odbor hlavního architekta Magistrátu města Hradec Králové.
Ve smyslu ustanovení § 6 odst. 1 písm. c) stavebního zákona pořizuje Magistrát města
Hradec Králové na žádost obce Dolní Přím Změnu č.1 Územního plánu obce Dolní Přím.
V souladu s ustanovením § 47 odst. 2 stavebního zákona oznamuje Magistrát města Hradec
Králové projednávání návrhu zadání Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím.
Návrh zadání Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím bude ve dnech od 6.srpna 2007
do 5.září 2007 vystaven u pořizovatele, tj. na Magistrátu města Hradec Králové, ul.
Československé armády 408, v odboru hlavního architekta, v kanceláři č.103 ve 2.patře, na obecním úřadě Dolní Přím a na www.dolni-prim.cz k veřejnému nahlédnutí. Návštěvu mimo
úřední hodiny je třeba předem telefonicky domluvit.
V uvedené lhůtě může každý uplatnit své připomínky.
Ing.arch. Petr Brůna
vedoucí odboru
z pověření Ing. Martina Rambousková
vedoucí oddělení urbanistické koncepce
Z A D Á N Í
( N Á V R H )
Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím
Zadání je zpracováno v souladu s § 55 odst. 2 a § 47 odst. 1 a 6 zákona č. 183/2006 Sb., o
územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon) a § 11 vyhlášky č. 500/2006., Sb o územně analytických podkladech, územně plánovací
dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti.
Zpracovala:
Věra Petráková, odbor hlavního architekta, oddělení urbanistické koncepce Magistrátu města
Hradec Králové
ve spolupráci s Petrem Švastou - určeným zastupitelem obce Dolní Přím
červenec 2007
Schváleno usnesením Zastupitelstva obce Dolní Přím č. ………. ze dne ……………
1. Základní charakteristika změny
Schválení pořízení Změny č.1 Zastupitelstvem obce Dolní Přím
Pořízení Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím bylo schváleno usnesením
na zasedání Zastupitelstva obce Dolní Přím konaném dne 16.7.2007.
Pořizovatel změny
Magistrát města Hradec Králové jako obecní úřad obce s rozšířenou působností je
v souladu § 6 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním
řádu, ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon) úřadem územního plánování,
vykonávajícím v souladu s § 5 odst. 2 působnost ve věcech územního plánování ve
svém správním obvodu. Výkonem činností úřadu územního plánování byl pověřen
odbor hlavního architekta Magistrátu města Hradec Králové.
Ve smyslu ustanovení § 6 odst. 1 písm. c) stavebního zákona pořizuje Magistrát
města Hradec Králové na žádost obce Dolní Přím Změnu č.1 Územního plánu obce
Dolní Přím (dále jen Změnu č.1).
Určený zastupitel
p. Petr Švasta, starosta obce, byl určen usnesením Zastupitelstva obce Dolní Přím ze
dne 16.7.2007
Katastrální území
Dolní Přím
Charakteristika změny
Doplnění regulativu územního rozvoje pro funkční využití „území zemědělské výroby“
Žadatel změny
Ivo Dušek, Dolní Přím 46. Návrh na pořízení Změny č.1 Územního plánu obce Dolní
Přím, byl podán zastupitelstvu obce v souladu s § 46 stavebního zákona.
Důvody pro změnu
Navrhovatel je vlastníkem st.p.č. 124/1, 124/4 a 125 v k.ú. Dolní Přím, na kterých se
nacházejí objekty sloužící pro chov koní. Požaduje doplnit regulativy územního
rozvoje pro funkční využití „území zemědělské výroby“ o zařízení pro příležitostné
ubytování a rekreaci.
2. Obsah návrhu zadání změny
v souladu s přílohou č. 6 k vyhlášce č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech,
územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti.
a) požadavky vyplývající z politiky územního rozvoje, územně plánovací
dokumentace vydané krajem, popřípadě z dalších širších územních vztahů
Z celostátních dokumentů tj. Politiky územního rozvoje ČR, která byla schválena usnesením
vlády ČR č. 561 ze dne 17.5.2006 ani z krajské územně plánovací dokumentace tj.
z Územního plánu velkého územního celku Hradecko-pardubické sídelní regionální
aglomerace, který byl schválen usnesením vlády ČR č. 151 ze dne 18.5.1988, včetně jeho
dvou změn a doplňků, ani z širších územních vztahů nevyplývají pro pořízení Změny č.1
žádné požadavky.
b) požadavky na řešení vyplývající z územně analytických podkladů
Územně analytické podklady nejsou doposud zpracovány, v současné době bylo zahájeno
jejich pořizování. Při pořízení této změny se bude vycházet ze stávajícího stavu řešeného
území a z dosavadních průzkumů a rozborů a limitů využití území, vyplývajících z právních
předpisů, správních rozhodnutí a schváleného územního plánu obce.
c) požadavky na rozvoj území obce
Změna č.1 umožní v obci využití ploch určených pro zemědělskou výrobu také pro účely
agroturistiky v návaznosti na chov koní.
V „Textové části“ v kapitole 8. a v kapitole 22.2 pod nadpisem „Území zemědělské výroby“
se doplní v odstavci :
nepřípustné využití:
- stavby a zařízení průmyslové výroby
- rodinné a bytové domy
- stavby a zařízení občanské vybavenosti ( s výjimkou staveb a zařízení administrativních,
obchodních a stravovacích, hygienických a sociálních sloužících pro obsluhu tohoto území),
stavby a zařízení pro sport a rekreaci (s výjimkou zařízení pro agroturistiku), školství, kulturu,
zdravotnictví a sociální péči - skládky odpadů a doplní odstavec:
podmíněně přípustné využití:
- přechodné ubytování a další služby spojené s agroturistikou ve vazbě na chov koní, za
splnění hygienických podmínek dle platných legislativních předpisů
d) požadavky na plošné a prostorové uspořádání území (urbanistickou koncepci a
koncepci uspořádání krajiny)
Pořízením změny nebude dotčena urbanistická koncepce ani území volné krajiny a z tohoto
důvodu nejsou stanoveny požadavky na urbanistickou koncepci a koncepci uspořádání
krajiny.
e) požadavky na řešení veřejné infrastruktury
Bez požadavku.
f) požadavky na ochranu a rozvoj hodnot v území
Změna č.1 nemění požadavky v platném územním plánu obce.
g) požadavky na veřejně prospěšné stavby, veřejně prospěšná opatření a asanace
Bez požadavku.
h) další požadavky vyplývající ze zvláštních právních předpisů (například na
ochranu veřejného zdraví, civilní ochrany, obrany a bezpečnosti státu, ochrany ložisek nerostných surovin, geologické stavby území, ochrany před povodněmi a jinými rizikovými přírodními jevy)
Návrh této změny bude respektovat požadavky stanovené platnou legislativou zejména na
úseku ochrany veřejného zdraví, ochrany životního prostředí a jeho hlavních složek – půdy,
vody a ovzduší, dále požadavky civilní ochrany a další požadavky plynoucí z jiných právních
předpisů tak jak byly vymezeny platným územním plánem
Případné požadavky dotčených orgánů plynoucí z dalších právních předpisů, uplatněné
v průběhu projednání zadání této změny, včetně komentáře a vyhodnocení , budou předána
společně se schváleným zadáním projektantovi, který bude zpracovávat návrh změny.
i) požadavky a pokyny pro řešení hlavních střetů zájmů a problémů v území
Z průzkumů a rozborů nevyplývají žádné požadavky a pokyny pro řešení hlavních střetů
zájmů a problémů v území.
j) požadavky na vymezení zastavitelných ploch a ploch přestavby s ohledem na
obnovu a rozvoj sídelní struktury a polohu obce v rozvojové oblasti nebo rozvojové ose
Požadavek na vymezí nových zastavitelných ploch se neuplatňuje.
k) požadavky na vymezení ploch a koridorů, ve kterých bude uloženo prověření
změn jejich využití územní studií
Bez požadavku.
l) požadavky na vymezení ploch a koridorů, pro které budou podmínky pro
rozhodování o změnách jejich využití stanoveny regulačním plánem
Bez požadavku.
m) požadavky na vyhodnocení vlivů územního plánu na udržitelný rozvoj území,
pokud dotčený orgán ve svém stanovisku k návrhu zadání uplatnil požadavek
na zpracování vyhodnocení z hlediska vlivů na životní prostředí nebo pokud
nevyloučil významný vliv na evropsky významnou lokalitu či ptačí oblast
Nepředpokládá se. Jedná se pouze o doplnění regulativu funkčního využití ve stávajících
plochách určených pro zemědělskou výrobu.
n) případný požadavek na zpracování konceptu, včetně požadavků na zpracování
variant
Vzhledem k jednoduchosti této změny nebudou koncept ani varianty zpracovány.
o) požadavky na uspořádání obsahu návrhu změny územního plánu a na
uspořádání obsahu jejich odůvodnění s ohledem na charakter území a
problémy k řešení včetně měřítek výkresů a počtu vyhotovení
Návrh této změny bude zpracován v souladu s platnou legislativou na úseku územního
plánování, zejména se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu,
ve znění pozdějších předpisů (stavební zákon), vyhláškou č. 500/2006 Sb., o územně
analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně
plánovací činnosti.
Návrh této změny bude věcně navazovat na platný Územní plán obce Dolní Přím a
bude zpracován v následujícím rozsahu, přiměřeně stanoveném dle přílohy č. 7
k vyhlášce č. 500/2006 Sb.:
Obsah Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím:
textová část Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím
grafická část nebude doložena – nemění se
Odůvodnění změny Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím:
textová část Změny č.1 Územního plánu obce Dolní Přím
grafická část nebude doložena – nemění se
Počet vyhotovení této změny:
návrh…………3 paré
čistopis…….. 4 paré
Rychlý kontakt (celý kontakt »)
Obec Dolní Přím
Dolní Přím 1
503 16 Dolní Přím
tel.: 495 441 076
Úřední hodiny:
Pondělí 8.00 - 17.00
Úterý 8.00 - 12.00
Středa 13.00 - 19.00
Čtvrtek 8.00. - 12.00
Číslo účtu:
1080860389/0800,
94-418511/0710
IČO: 00268747
DIČ: CZ00268747
Datová schránka: njha38f